Coachning på abonnemang

Coachning online som stöd för ledare & medarbetare

 

 

Coaching

Coachning online för stöd i din vardag 

 För dig som ledare

 – som vill ha ett kontinuerligt och långsiktigt bollplank och stöd i din ledarroll och där du kan bolla frågor med en utomstående för nya perspektiv

 

Tänk dig att det finns ett bollplank som alltid finns där för dig som ledare och för dina medarbetare när behovet uppkommer.  Tänk dig att detta bollplank vet vad du går igenom, har kunskap och erfarenhet av ledarskap, HR, kommunikation, omställningar, omorganisationer, arbetsmiljö, stress, förhandlingar, affärsfrågor, högpresterande roller och branscher och mycket mer. Tänk dig att detta bollplank självklart aldrig talar om för någon annan vad som sägs i samtalen. Tänk att det finns!

Coachning för ledare

Kontinuerligt stöd i din vardag

Exempel på frågeställningar du kan ta upp i ditt löpande abonnemang för coachning online.

– Du vet inte hur du ska hantera osäkerhet och nya frågeställningar p.g.a. Covid-19. Medarbetarna är oroliga och verksamheten är svårplanerad. Du vill ha ett oberoende bollplank med nya perspektiv. 

– Du har för mycket på ditt bord och behöver hjälp att prioritera vart du ska lägga din tid och energi för bäst resultat

– Det finns en medarbetare i verksamheten som inte presterar som kan förväntas. Du vill bolla frågor kring bemötande och svåra samtal.

– Du når inte fram till en av dina medarbetare (över- eller underordnad) och undrar hur ni ska kunna förstå varandra.

– Du är ny i din roll och vill ha löpande stöd för att komma till din rätt, skapa bra resultat och må bra under tiden.

Ledare med inre och yttre framgång

Coachning online – hur går det till? 

Startdatum: När som helst

Slutdatum: När du önskar, men minst 6 månader rekommenderas för att få kontinuitet och för att se att de positiva förändringarna ger effekt i rollen och verksamheten.

Plats: Online via videolänk (zoom). Möjlighet finns att dela skärm och att använda en “White board” funktion. 

Upplägg: enligt överenskommelse. Abonnemang kan användas för en enstaka användare som får löpande stöd eller som en resurs att använda för flera olika medarbetare när behov uppkommer; ungefär som samtalsstöd genom företagshälsovården, men för flera olika typer av frågeställningar och kanske mer flexibelt.  

Investering: offert beroende på upplägg och antal användare.

Prova på? Självklart kan du eller någon annan medarbetare prova på ett tillfälle innan du köper ett abonnemang

 

Exempel på resultat 

 

En ledare som kom tillbaka efter sjukskrivning p.g.a. stress kunde lägga ner mindre tid och energi i varje uppgift, men ändå leverera bättre resultat. Detta gjorde att personen upplevde betydligt mindre stress och hade mer energi kvar under och efter dagen.

En teamledare kunde undvika sjukskrivning p.g.a. stress efter några samtal som innehöll både coachning och handfasta råd. Säljchefen mådde bättre och var stolt över att ha kunnat vända den nedåtgående spiralen. Arbetsgivaren kunde behålla en duktig medarbetare och spara pengar.

En VD fick hjälp att lägga tid och energi på rätt saker och samtalen bidrog till tydligare struktur för VD:n och organisationen. 

En ledare på hög nivå som funderade på att byta jobb kom till insikt om att hon var på rätt arbetsplats, men behövde stärka sig själv för att trivas i den nya större rollen och skapa bra resultat, vilket skedde. Även här kunde arbetsgivaren behålla en duktig medarbetare

 

Anmäl intresse!

Fyll i dina uppgifter nedan så blir du kontaktad. Då kan ställa dina frågor om hur det går till, hur man börjar och mer om innehåll och upplägg. 

Ange “coachning online” i meddelanderutan.

4 + 2 =

Skicka in din fråga!

6 + 8 =